Polacy robią zapasy! Sprzedaż ryżu wzrosła o 95 proc, mąki o 84 proc.
Sprzedaż ryżu wzrosła o 95 procent, a mąki o 84 procent – tak wynika z najnowszych danych firmy Nielsen, która przeanalizowała zakupy Polaków w ostatnim tygodniu lutego, czyli tuz po tym, kiedy ogłoszono pierwszy przypadek koronawirusa w Polsce.
TOP 5 Silesia Flesz: Tajemnicze przedmioty i martwe zwierzęta w kanalizacji? To nie żarty!
TOP 5 Silesia Flesz – premiera w każdą niedzielę o 19:50 w Telewizji TVS
Wartość całości produktów wrzucanych przez Polaków do koszyka, artykułów spożywczych, kosmetyków, chemii, wzrosła o 17 procent.
Jak wynika z badań firmy Nielsen, w ostatnim tygodniu lutego sprzedano blisko 480 tys. sztuk żeli antybakteryjnych do rąk. W porównaniu z tym samym tygodniem rok wcześniej wzrosła sprzedaż środków czystości: mydła o 66 proc. i papieru toaletowego o 24 proc. Polacy kupowali również więcej suchych produktów spożywczych: mąki (wzrost o 84 proc.), ryżu (95 proc.), makaronu (wzrost o 65 proc.) – podaje Polsat News.
Znikają produkty długoterminowe, takie jak mąki, kasze, makarony, owoce w puszkach, środki dezynfekujące do rąk czy papier toaletowy.
Sklepy to tematu „zapasów” podchodzą spokojnie. Produkty, na które jest największy popyt, są regularnie uzupełniane, największy problem jest z uzupełnianiem środków do dezynfekcji.
Źródło: Polsat News
Śląskie: Teatry, kina, stadiony. Wszystko się zamyka przez epidemię koronawirusa!