reklama
Kategorie

Szejkowie mieszkają na Śląsku? Ślązacy pokochali luksusowe auta! [ZDJĘCIA]

reklama

ZDJĘCIA: Porsche czy Ferrari to dla Polaków już nie gwiazdka nieba. Kupujemy coraz więcej luksusowych samochodów!

 

 

reklama

Niektórym do szczęścia dużo więcej już nie potrzeba, inni kochają je za styl i elegancję. Powodów dla których co roku dziesiątki Polaków wydają na nie setki tysięcy złotych szybko przybywa. -Tu rządzi adrenalina tak naprawdę, gdy ktoś się przejedzie, czasami auto może się nie podobać wyglądowo, kogoś straszy jeżeli chodzi o zachowanie, ale adrenalina, którą ma podczas jazdy powoduje, że zakup jest już potwierdzony – mówi Paweł Morga, bestauto.pl. Potwierdza się także stara prawda, że choć Polacy ciągle i na wszystko narzekają, w rzeczywistości wiele wydają. W 2014 roku takie luksusowe auta kosztowały w sumie prawie 6 mld zł. Supersamochód coraz częściej zajmuje miejsce tego pierwszego, który służy np. do codziennych dojazdów do pracy. -Te samochody po prostu stają się z modelu na model coraz bardziej wszechstronne, coraz bardziej codzienne, cywilne, dlatego też nawet przy samochodach sportowych można powiedzieć, że te samochody znajdują coraz szerszą i większą rzeszę nabywców – wyjaśnia Remigiusz Soroczyński, Porsche Katowice.

SILESIA FLESZ NAJNOWSZE VIDEO

 

 

Wielu z nich spełnia marzenia z dzieciństwa, inni jak mówią specjaliści po prostu stawiają na jakość. -Na pewno jest tutaj zupełnie inna jakość wykonania, materiały z których są wykonane, chociażby sama skóra. Samochody nazwijmy to przeciętne, mamy tutaj skórę ekologiczną, w samochodach tej klasy najwyższej jest to selekcjonowana skóra, która jest najwyższej jakości – mówi Bartłomiej Mijal, dziennikarz motoryzacyjny, bestauto.pl. Pierwszą dziesiątkę najchętniej kupowanych w Polsce samochodów luksusowych zdominowały takie marki jak Masserati, 37 zarejestrowanych sztuk oraz Ferrari, 22 egzemplarze. Nie brakowało też takich motoryzacyjnych perełek jak Bentley czy Aston Martin. -Tych marek jeszcze parę lat temu na rynku polskim praktycznie nie było, żeby kupić auta tych marek należało po prostu jechać do najbliższego dealera, który był ulokowany w Berlinie – mówi Wojciech Drzewiecki, Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Dziś dostępne są w zasadzie od ręki. Segment aut premium i luksusowych to obecnie najlepiej rozwijająca się i najbardziej stabilna część polskiego rynku nowych samochodów osobowych.

 

 

Z raportu firmy doradczej KPNG wynika, że dla 18% Polaków sposród tych, którzy kupują samochody luksusowe, posiadanie takiego auta, to po prostu konieczność. -To są osoby, które kupują dobra luksusowe, dlatego że chcą pokazać na zewnątrz swój status, oraz często podejmują te decyzję pod wpływem impulsu – wyjaśnia Tomasz Wiśniewski, partner w dziale doradztwa finansowego KPNG w Polsce. Z kolei 50% kupujących do takich zakupów podchodzi jednak zdecydowanie bardziej pragmatycznie. Częściej kierując się nie sercem i potrzebą chwili, a rozumem. Bez względu na to jednak z jakich powodów Polacy decydują się na zakup takich aut, pewne jest jedno. Polskie drogi zaczynają budzić coraz większe emocje i to nie tylko te negatywne związane z dziurami, czy korkami.

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button