reklama
Kategorie

W sierpniu najwięcej kabrioletów zarejestrowano w woj. śląskim. Na drogach pojawił się też kabriolet maluch

reklama

Prawie 97 lat temu, w grudniu 1922 r. firma The Kissel Motor Car Company opatentowała samochód ze zdejmowanym dachem. Choć przez wielu kabriolet traktowany jest jak samochód sezonowy, od lat cieszy się popularnością. Także w Polsce.

 

 

TOP 5 Silesia Flesz: Uzbierali w internecie dla okradzionej 99-latki PÓŁ MILIONA!

TOP 5 Silesia Flesz – premiera w niedzielę 19:50 w Telewizji TVS

reklama

 Choć przez wielu kabriolet traktowany jest jak samochód sezonowy, od lat cieszy się popularnością. Także w Polsce. Najlepiej świadczą o tym dane w bazie CEPiK.

SILESIA FLESZ NAJNOWSZE VIDEO

Na lato

Zanim przejdziemy do konkretów, standardowe wyjaśnienie: poniższe dane przygotowane zostały na podstawie raportu z bazy Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców za ósmy miesiąc 2019 r. (czyli sierpień). Przed analizą usunęto dane dotyczące pojazdów wyrejestrowanych, posiadających tablice tymczasowe i tymczasowe badawcze. A teraz już same ciekawostki.

W sierpniu najwięcej samochodów „na lato” zarejestrowano w województwach: mazowieckim, wielkopolskim i śląskim. 17 z zarejestrowanych kabrioletów otrzymało tablice zabytkowe, a 14 indywidualne, czyli np. z nazwą własną.

Najstarszym zarejestrowanym w sierpniu bezdachowcem jest wywodzący się z generacji limuzyn klasy wyższej Mercedez-Benz 220 SE z 1963 r. Do bazy w sierpniu wjechały też zupełne „nówki” – 41 kabrioletów, które w tym roku zjechały z taśmy produkcyjnej. Wśród nich elektryczny Smart Eq Fortwo.

Co ciekawe, jednym z zarejestrowanych w ubiegłym miesiącu jest Bosmal 126 cabrio z 1995 r. Brzmi dumnie i światowo, prawda? Toż to popularny niegdyś maluch, czyli polski Fiat 126p. Nasz okaz to jeden z dwóch seryjnie wytwarzanych kabrioletów na bazie Fiata 126. Nie powstał jednak jako przeróbka gotowego egzemplarza, ale został skonstruowany w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Małolitrażowych BOSMAL. Był tam też częściowo produkowany.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Pierwsza od 30 lat kopalnia otwarta na Śląsku! To KWK Bzie-Dębina

Śmierć miliardera: Są wyniki sekcji zwłok Piotra Woźniaka-Staraka

Kontrole UOKiK w sieci Biedronka! Chodzi o rabaty

 

Silnik, dwa koła i mina wesoła

Nie tylko podróż kabrioletem gwarantuje niezapomniane letnie wspomnienia i poczucie wolności. Inny sposób? Podróżowanie motocyklem.

I tak, w sierpniu w bazie CEPiK przybyło 10 915 jednośladów. Zarejestrowano 7626 motocykli i 3289 motorowerów. Jeśli chodzi o te pierwsze, to aż 1445 z nich to pojazdy wyprodukowane w tym roku. Wśród nich królują marki: Yamaha, Honda i Junak. Ta ostatnia została reaktywowana po latach. Cztery ze wszystkich zarejestrowanych w sierpniu Junaków to oldtimery z lat 60-tych. Mamy też pięć znanych przed laty „eshaelek”.

Motocykle SHL produkowano początkowo w Hucie Ludwików, następnie – od roku 1938 do 1970 – w Kieleckich Zakładach Wyrobów Metalowych Polmo-SHL, a przejściowo także w Warszawskiej Fabryce Motocykli.

Jeśli chodzi o motorowery, także i tu można znaleźć popularne niegdyś na polskich drogach modele. To m.in. cztery – pochodzące z lat 1967-1979 -pojazdy marki Komar. „Komarki” były produkowane w latach 1960–1983 przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy, a później Zakłady Predom Romet.

Najwięcej motocykli i motorowerów zarejestrowano w województwach: mazowieckim, wielkopolskim i małopolskim. Ze wszystkich zarejestrowanych w sierpniu jednośladów 71 otrzymało tablice zabytkowe, a 21 indywidualne.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button