reklama
Kategorie

Kontrowersyjny BUSPAS w Sosnowcu zakorkuje miasto? Wielu się tego obawia

reklama

Bus pas, który niedawno powstał na ulicy Braci Mieroszewskich w Sosnowcu, budzi coraz więcej kontrowersji. Dla kierowców jadących z Dąbrowy Górniczej, ta droga jest obecnie naturalnym objazdem remontowanej DK94.

 

 

Co za dzbany! Ludzie kradną wodę z cmentarza w Katowicach! TOP 5 Silesia Flesz
PREMIERA TOP 5 Silesia Flesz w każdą niedzielę o 19.50!

reklama

– To nie jest bardzo dobra rzecz, ponieważ jest bardzo ciasno na ulicy i jeszcze jak ten pas będzie, jak ten pas będzie, no to będzie bardzo tłoczno, jeszcze się korki robią coraz większe – mówi Krzysztof Witkowski, mieszkaniec Zagórza.

SILESIA FLESZ NAJNOWSZE VIDEO

Buspas, jak sama nazwa wskazuje, to wydzielona droga dla autobusów. Dzięki takiemu rozwiązaniu, pojazdy komunikacji miejskiej jeżdżą płynniej i mają mniej opóźnień. Na razie ten około 6-kilometrowy odcinek jest w fazie testów.

-Jest to dobry moment na sprawdzenie, po prostu jak się to będzie zachowywać, bo to natężenie ruchu jest mniejsze niż było – podkreśla Ryszard Rynczuk, kierownik PKM Sosnowiec.

Bus pas, który niedawno powstał na ulicy Braci Mieroszewskich w Sosnowcu, budzi coraz więcej kontrowersji
Bus pas, który niedawno powstał na ulicy Braci Mieroszewskich w Sosnowcu, budzi coraz więcej kontrowersji

Prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński, który forsował powstanie bus pasa w tym miejscu, tłumaczył swoją decyzję m.in poprawą bezpieczeństwa pieszych. Jak mówi, już buspas na ul. 3 Maja w centrum miasta spełnił swoje zadanie. Jednak, jak wskazują przeciwnicy pomysłu, przy 3 maja znajduje się o wiele mniej skrzyżowań, a większość przejść dla pieszych jest pod ziemią.

– W momencie kiedy wszyscy wrócą do pracy, przypomnę, że przebudowa przy Makro trwa i jeszcze długo potrwa, tam naprawdę będzie dochodziło do dantejskich scen – uważa Łukasz Litewka, radny Sosnowca.

 

Urzędnicy uważają, że na społeczną akceptację decyzji o preferencjach dla komunikacji publicznej trzeba poczekać. Znowu pada porównanie, tym razem do pretensji kierowców i mieszkańców, z początkowej fazy remontu DK94.

–Jednak po 2 tygodniach kierowcy zaczęli analizować, różne możliwości przejazdu, przejazdu, który oczywiście wyklucza przejazd przez DK94 i co się okazało? Że każdy znalazł inną drogę dla siebie, tym samym ruch się uspokoił, w tym newralgicznym miejscu – mówi Rafał Łysy, rzecznik prasowy UM w Sosnowcu.

Według większości specjalistów wprowadzanie bus pasów w polskich miastach, zwiększa bezpieczeństwo w ruchu drogowym. W 2019 r. w Polsce zginęło 793 pieszych.

 

autor: Bartosz Bednarczuk

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Bez limitów w sklepach i kościołach! Rząd luzuje obostrzenia

Ponad 3700 górników ma koronawirusa. Testy przesiewowe wciąż trwają [WIDEO]

Motocyklista uciekał śląskiej policji z karabinem maszynowym! Miał coś jeszcze!

reklama

Jeden komentarz

  1. Pan Chęciński ma same poronione pomysły,proponuje mu przejechać się jednym pasem od Klimontowa do Mecu o godz.14,15.Chce na siłę dorównać Warszawie w buspasach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button