Wciskają seniorom produkty po „promocyjnych” cenach. Ponad 600 tys. złotych kary dla Spółki Topmed Plus
Spółka Topmed Plus wprowadzała konsumentów w błąd sugerując, że kupują na pokazach zestawy produktów z dużym rabatem. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę karę w wysokości 614 tys. zł.
Wieczór zbrodni z serialem „Prawo i Porządek” w TVS
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny wydał decyzję wobec Topmed Plus sp. z o.o. sp. k. z Poznania. Sprzedaje ona na pokazach handlowych zestawy produktów, w skład których wchodzą np. maty masujące, materace, wyciskarki do soków czy garnki. Jej klientami są głównie seniorzy.
Zarzut dotyczył sugerowania konsumentom, że kupują po promocyjnych cenach, podczas gdy była to standardowa oferta Topmed Plus wynikająca ze stosowanego cennika. Przykładowo w umowie jako cenę wyjściową zestawu firma podawała 7990 zł, a jako cenę po uzyskaniu upustu – 2790 zł. Dokładnie tyle samo widniało w cenniku, ale klient wierzył, że „zaoszczędził” 5200 zł. Z analizy ponad setki umów sprzedaży wynika, że rzekome „rabaty” wahały się od 800 do nawet 30 400 zł.
Koronawirus w natarciu! 19 osób na kwarantannie w Kurii Katowickiej, Gliwice zamykają wydział UM!
Katowice: Basen w dzielnicy Burowiec oficjalnie otwarty! [WIDEO]
źr. UM Bytom