Artykuł Sponsorowany

Jak skutecznie dotrzeć do lokalnych klientów?

Dzięki szybko rozwijającej się technologii internetowej przedsiębiorcy mają możliwość dotarcia do potencjalnych klientów na całym świecie! Wdrożenie odpowiednich działań marketingowych i optymalizacja strony internetowej ma ogromną moc sprawczą i przynosi duże sukcesy. Jeśli zależy Ci na zareklamowaniu swojej marki tylko (lub głównie) u odbiorców mieszkających w obszarze działania firm to mamy dla Ciebie skuteczne rozwiązanie!

 

Istnieje kilka patentów, które pomogą Ci rozsławić Twoją firmę w środowisku lokalnym – zaznaczenie działalności na Google Maps, ekspozycja za pomocą narzędzia Google Moja Firma, czy pozycjonowanie lokalne. Ostatnie z wymienionych wyżej działań uznawane jest za potencjalnie najbardziej skuteczne i to na nim szczególnie należy się skupić. Badania wykazują, że optymalizacja strony pod kątem pozycjonowania lokalnego przynosi wzmożony ruch na stronie internetowej i przyciąga klientów.

Pozycjonowanie lokalne – zasada działania

Pozycjonowanie lokalne to bardzo prosty zabieg, który pomaga dotrzeć do lokalnej grupy docelowej. Polega na stworzeniu contentu oraz dobraniu fraz kluczowych, w których będzie znajdowała się nazwa regionu, miejscowości, miasta, województwa etc. (w zależności od efektu, jaki chcemy osiągnąć). Tworzenie pozycjonowania lokalnego poprzedza analiza rynku, zapotrzebowania klientów oraz konkurencji. Późniejsze etapy to wdrożenie w życie zamierzonych celów i optymalizowanie strony www tak, aby lokalni klienci mieli do niej łatwiejszy dostęp po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę Google. 

Jak sprawdzić skuteczność pozycjonowania lokalnego?

Jeśli chcesz, aby na Twoja strona internetowa została zoptymalizowana pod kątem pozycjonowania lokalnego to poszukaj dobrej agencji. Samemu ciężko jest stworzyć odpowiednio wyszukane teksty, które przebiją konkurencję i sprawią, że marka stanie się numerem jeden. Dobrze wykonane pozycjonowanie lokalne opiera się na analizie rynku i konkurencji, monitorowaniu zachodzących zmian, link buildingu oraz przede wszystkim na dobraniu odpowiednich fraz. Prawdą jest, że przedsiębiorstwa, które osiągnęły sukces (nie tylko lokalny, ale także globalny) regularnie korzystają z usług profesjonalistów, którzy badają ruch na stronie i planują ciągła rozbudowę stron internetowych.

Znalezienie dobrej agencji marketingowej SEO nie należy do najprostszych! Na rynku można znaleźć wiele firm zajmujących się optymalizacją – warto wiedzieć, na co zwracać uwagę, aby trafić w ręce profesjonalistów. Najważniejszy jest dostęp do dotychczasowych realizacji danej agencji (portfolio). Jeśli znajdziemy potwierdzenie dobrze wykonanej optymalizacji strony u innych przedsiębiorców, możemy rozpocząć negocjowanie warunków umowy. Godną polecenia marką zajmującą się pozycjonowaniem lokalnym jest AdVIST, która może pochwalić się wykonaniem wielu skutecznych projektów. Profesjonalizm wykonywania usług przez ekspertów AdVist to nie tylko stworzenie dobrego pozycjonowania lokalnego, ale także ciągłe monitorowanie zachodzących zmian i reagowanie na nie.

Co można osiągnąć, dzięki pozycjonowaniu lokalnemu?

Wielu badaczy przyznaje, że pozycjonowanie lokalne ma około 80% skuteczności i pozwala pozyskać nowych klientów mieszkających na obszarze działalności danej marki. Dzięki niemu strona internetowa ma realne szanse na przewyższenie swojej konkurencji i zwiększenie widoczności strony. Ostateczny rezultat pozostaje bez zmian – większa rozpoznawalność i realny wzrost zysków.

źródło: artykuł partnera

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button