Artykuł SponsorowanyBiznes

Czym charakteryzuje się wysoka jakość papieru do drukowania? Dowiedz się więcej!

Drukowanie jest jedną z najpopularniejszych metod przekazywania informacji zarówno jednostkom, jak i ogółowi odbiorców. Łatwość wykonania materiałów drukowanych oraz niski koszt ich produkcji sprawiają, że są one popularnym środkiem komunikacji w reklamie. Do promowania firm, ich produktów i usług wykorzystuje się zarówno najprostsze w formie ulotki, jak i eleganckie, starannie dopracowane katalogi. Te drugie wymagają zastosowania wysokiej jakości papieru.

 

Po co drukuje się katalogi?

Drukowanie katalogów jest jedną z wielu pozycji w ofercie każdej firmy poligraficznej. Takie materiały zazwyczaj służą do prezentacji potencjalnym klientom całego asortymentu produktów, jaki znajduje się w ofercie. Wysoki poziom szczegółowości informacji stanowi dla klienta podstawę do wyboru i zamówienia poszczególnych wyrobów. Katalogi eliminują potrzebę wysyłania zapytań czy odsuwają na bok wątpliwości dotyczące wymiarów, wykończeń, sposobów montażu czy innych detali technicznych.

Drukowanie katalogów ma na celu skłonienie klienta do dokonania zakupu. Taki materiał promocyjny zastępuje wizytę w sklepie stacjonarnym, a dodatkowo jest dla kupującego komfortowy, bo pomaga mu zaoszczędzić czas. Jeśli jest on profesjonalistą, podane w katalogu informacje wystarczą do wyboru potrzebnego produktu. Jednak istotne jest również odpowiednie zaprezentowanie produktów w katalogu. Ma to szczególne znaczenie w przypadku wyrobów dekoracyjnych, odzieży, usług turystycznych czy mebli. Dlatego też mocnymi stronami katalogu powinny być dobre zdjęcia oraz wysokiej jakości papier. 

Jak rozpoznawać jakość papieru do drukowania? 

Papier w zakładzie poligraficznym odgrywa kluczową rolę. Jego właściwy dobór do rodzaju drukowanych materiałów stanowi połowę sukcesu sprzedażowego, który pozwalają osiągnąć katalogi czy ulotki. Decyduje bowiem o cenie, trwałości, wycieraniu druku, odporności na przeglądanie przez klienta czy wrażeniach estetycznych. Nie ma papieru uniwersalnego, na którym można wydrukować wszystko. Dlatego warto wiedzieć, jakie kryteria decydują o jego jakości. 

Wśród cech, które należy wziąć pod uwagę, wybierając papier do drukowania katalogów lub innych materiałów, są:

  • gramatura,
  • klasa,
  • grubość, 
  • format,
  • gładkość,
  • nieprzeźroczystość.

Poszczególne cechy papieru decydują o tym, czy pojedyncza karta wytrzyma wielokrotne przekładanie oraz czy nadrukowane na niej informacje i grafiki nie będą widoczne po drugiej stronie. Jeśli chodzi i klasę papieru, zazwyczaj określają one poziom bieli oznaczany literami A, B, C. Natomiast na samą jakość wydruku wpływa gładkość powierzchni papieru. Im jest ona bardziej chropowata, tym większe prawdopodobieństwo, że drobny druk się na niej rozmyje, a obrazy będą nieostre.

Jak wybrać dobry papier do drukowania? 

Drukowanie katalogów, ulotek, opakowań produktów czy wizytówek wymaga dobrania odpowiedniego papieru. Dlatego pojęcie „dobry” należy traktować z dystansem. Elegancka wizytówka powinna być sztywna i niezniszczalna, dlatego często drukuje się ją na grubszym kartonie. Ten sam karton jednak nie sprawdzi się, jeśli w grę wchodzi drukowanie katalogów produktowych czy folderów.

Na jakim papierze warto drukować katalogi? Z pewnością powinien to być papier o nieco wyższej gramaturze. Wiele zależy też od sposobu łączenia kartek. W przypadku katalogów spiralowanych łączenie wymaga wykonania szeregu otworów na krawędzi każdej karty. Zbyt cienki papier mógłby szybko ulec przerwaniu. Kartka biurowa standardowo ma około 80-100 g/m2. Katalogi warto drukować na papierze kredowym o gramaturze co najmniej 130 g/m2.

Nieco grubszą wersję można zastosować do drukowania katalogów szytych, zwłaszcza jeśli są one łączone drutem. Tu optymalne będzie wykorzystanie podłoża kredowego o gramaturze 170-350 g/m2lub papieru offsetowego 90 g/m2. Takie kartki zdają egzamin, gdyż podczas przewracania można je rozkładać na płasko, bez potrzeby zaginania.

Jeśli chodzi o klasę papieru, do eleganckich katalogów prezentujących firmę warto zdecydować się na wariant A, który najlepiej odda nanoszone na nim kolory. W drukarni Chroma przed podjęciem decyzji o wyborze papieru do drukowania katalogów czy innych materiałów, klient może zamówić specjalny wzornik. Dzięki niemu może fizycznie dotknąć papieru oraz przeanalizować wygląd gotowego wyrobu na każdym jego typie.

źródło: artykuł partnera

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button