reklama
Artykuł SponsorowanyKrajKultura i rozrywka

Drukarnia online czy stacjonarna? Przegląd wad i zalet

reklama

Gdzie lepiej drukować swoje projekty: w punkcie stacjonarnym czy internetowym? Aby rzetelnie odpowiedzieć na to pytanie, warto porównać obydwie formy działalności i zastanowić się, jakie są ich wady, a jakie zalety. W poniższym artykule prześwietlamy drukarnie internetowe i stacjonarne. Weryfikujemy aspekty związane z polityką cenową, dostępnością usług, szerokością oferty i oczywiście jakością wykonania projektów.

 

Drukarnia stacjonarna ー najważniejsze korzyści

W dobie zagrożenia epidemiologicznego tendencja polegająca na przenoszeniu usług do sieci znacznie przyspieszyła. Załatwienie rzeczy w tradycyjny sposób jest już nie tylko mniej wygodne, ale w niektórych przypadkach może stanowić rodzaj narażania się na dodatkowe ryzyka chorobowe. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej drukarni stacjonarnych również zaczyna działać albo w modelu zdalnym, albo hybrydowym.

Korzystanie z usług firm stacjonarnych funkcjonujących lokalnie może mieć wiele zalet pobocznych. Znajomość ludzi i miejsca, ewentualnie nieodległa lokalizacja, a także możliwość, mimo wszystko, omówienia wszystkiego “twarzą w twarz” dla niektórych osób będą silnymi argumentami. Z drugiej jednak strony tego typu działalności zawsze będą charakteryzowały się wyższymi marżami. Mniejsza liczba klientów, ograniczona także przez zasięg geograficzny realizowania usług drukarskich, może sprzyjać brakowi należnego profesjonalizmu. Paradoksalnie jednak jedną z najważniejszych mankamentów drukarni fizycznych jest to, że mają one ograniczone możliwości… współpracy zdalnej!

reklama

Drukarnia online ー pomoc przy projekcie w każdym momencie?

Zupełnie inaczej funkcjonują drukarnie, które całkowicie nastawione są na obsługę klienta, znajdującego się w dowolnym rejonie kraju. Tego typu działalności mogą cieszyć się większą popularnością i większą liczbą zamówień. Dzięki temu drukarnia online ma statystycznie niższą marżę od przeciętnego punktu stacjonarnego. Zresztą wystarczy porównać koszty w punkcie stacjonarnym z ofertą internetową, np: https://www.drukarniaonline.pl/product/print/1722/plakaty

Powiązane artykuły

Różnice widoczne są również na płaszczyźnie obsługi klienta. Elegancko zaprojektowana strona internetowa, czytelna oferta, dobry kontakt i różnego rodzaju konfiguratory oferty ー to jedne z potężniejszych zalet takich firm. W ślad za powyższym podąża elastyczność. Projekt może być stworzony przez klienta, ale równie dobrze może być dopracowany przez drukarnię, która ma doświadczenie w zdalnej współpracy. To niewątpliwy atut dla osób, które chcą zlecić do przygotowania unikalne i nieco bardziej zaawansowane projekty. Z drugiej strony możliwość uzyskania fachowego wsparcia nawet w zakresie takich usług, jak wydruk ulotek ofertowych lub katalogów, przechyla szalę na rzecz drukarni sieciowych.

Dobra drukarnia online ma również znacznie szerszą ofertę. Właśnie dlatego firmy inwestujące w tradycyjny marketing preferują współpracę z takimi podmiotami. Gdy nagle zapotrzebowanie się zmieni, nie trzeba szukać nowego wykonawcy. Ma się pewność, że kolejny rodzaj usługi także będzie mógł być zrealizowany w drukarni internetowej. Może to być np. druk wizytówek, zakup akcesoriów marketingowych i gadżetów firmowych, jak i specjalistyczny druk wielkoformatowy 3D.

 

źródło: artykuł partnera

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button