reklama
KrajWiadomość dnia

Jak pozyskać rzeszę stałych klientów?

reklama

Marzeniem niemal każdego przedsiębiorcy jest posiadanie stałej, czyli wiernej i dużej grupy klientów. Właśnie oni zapewniają przedsiębiorstwom największych dochód i to stale. Jak pozyskać szerokie grono wiernych klientów?

Powszechnie znana zasada Pareto mówi, że 20% naszego działania odpowiada za 80% uzyskanych efektów. Parafrazując teorię, można powiedzieć, że 20% klientów odpowiada za 80% przychodów firmy. Zasada jest autentyczna i doskonale sprawdza się np.: w handlu. Stali klienci często odwiedzający punkt sprzedażowy, zostawiają więcej pieniędzy niż przypadkowi klienci, którzy weszli z ciekawości do sklepu. Czynnikami, które decydują o pozyskaniu stałego klienta, są: rozpoznawalność marki, zaufanie do marki, komfort robienia zakupów, promocje oraz programy lojalnościowe. Stali klienci lubią być doceniani, dlatego warto poświęcić im specjalny program.

Rozpoznawalność marki – jak ją zbudować?

reklama

Przede wszystkim należy zbudować strategię rozwoju firmy, która jasno określi jej cele oraz narzędzia do ich realizacji. Mowa jest np.: o otwarciu 100 punktów stacjonarnych i prężnego sklepu internetowego w 5 lat. Do takich celów niezbędny jest dobry marketing i działalność w mediach społecznościowych. Odpowiednia komunikacja z klientem na zasadzie interakcji, czyli komunikat, reakcja, a potem działanie, pozwolą na zbudowanie rozpoznawalności marki. Dobrymi narzędziami do komunikacji poza reklamą w prasie lub TV są media społecznościowe typu Facebook czy YouTube. Jednak to nie wszystkie działania, jakie firma powinna wdrożyć w swojej strategii działania.

Komfort robienia zakupów

Klienci uwielbiają, gdy swobodnie i wygodnie mogą dokonywać zakupów. W tym wypadku przyda się znajomość Merchandisingu, czyli metod zarządzania asortymentem. Położenie określonych produktów w sklepie jest zdeterminowane określonym układem. Produkty powinny być poukładane tematycznie. Klient powinien wiedzieć, co znajdzie w konkretnym miejscu sklepu. Dodatkowo ułożenie sklepu może determinować kierunek ruchu w sklepie, co ułatwia robienie zakupów lub pozwala podświadomie przejrzeć klientowi pełny asortyment. Podobnie jest ze stroną internetową. Tematyczny i prosty podział strony zakupowej pozwoli klientom robić zakupy w przejrzysty i prosty sposób. Dzięki komfortowi chętniej wrócą do sprzedawcy.

Siła programów lojalnościowych

Klienci, którzy przez dłuższy czas wydają znaczne środki w konkretnej firmie, pragną czuć się zauważeni i docenieni. Przedsiębiorstwo osiągnie taki efekt, wprowadzając program lojalnościowy. Mowa jest o kartach stałego klienta lub specjalnych aplikacjach na telefon. Dzięki programowi klient może uzyskać dodatkowy rabat lub specjalne kupony rabatowe z okazji świąt czy urodzin. Taka gratyfikacja jest mile widziana, gdyż klient poczuje się doceniony. Poza tym takie ruchy wywołują obrót. Klientowi jest żal specjalnego kuponu rabatowego czy specjalnej promocji okresowej, dlatego skorzysta z akcji, mimo braku podstawowej potrzeby zakupowej typu brak butów czy spodni.

Jak jeszcze przyciągać stałych klientów i jak efektywnie zarządzać firmą? Dowiedz się więcej, odwiedzają profesjonalny blog dla przedsiębiorców.

źródło: materiał prasowy partnera

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button