Artykuł Sponsorowany

Już dziś przygotuj się na nowy rok szkolny!

Współczesny rynek edukacyjny jest przeogromny. Wciąż powstają nowe szkoły, placówki oświatowe, pracownie edukacyjne, które prześcigają się w ofertach, mających zjednać nie tylko serce nowego ucznia, ale i jego rodziców. Dlatego niezwykle ważne jest, aby z dużym wyprzedzeniem pomyśleć o promocji szkoły, by nie pozostać w tyle wyścigu o ucznia.

 

Im wcześniej, tym lepiej!

Jeszcze chwila, a zakończy się kolejny rok szkolny. W szkołach trwają już przygotowania do organizacji uroczystych apeli, a wychowawcy rozglądają się za małymi prezentami dla swych uczniów. Jednakże warto także pamiętać o tym, że dla wielu rodziców najbliższe miesiące to także czas, w którym rozpoczynają poszukiwania idealnej szkoły dla ich dziecka. To właśnie ostatnie miesiące roku szkolnego stanowią kluczowy moment na wypromowanie naszej placówki, na pokazanie się z jak najlepszej strony. Dlaczego tak się dzieje? Powód jest prozaiczny – wakacje. Sezon letni obfituje w wiele atrakcji, często na wiele tygodni opuszczamy nasze domy lub podróżując po kraju i świecie. Rodzice, planując wypoczynek, pragną domknąć wszelkie ważne sprawy przed wyjazdem, by podczas urlopu cieszyć się jedynie słońcem. Stąd wakacyjna reklama szkoły będzie mniej efektywna niż ta, którą rozpoczniemy na wiosnę.

Jak skutecznie zareklamować szkołę?

Sposobów na dobrą reklamę jest wiele. Zacznijmy od form tradycyjnych:

  • Ulotka – od dawna wykorzystywana w reklamie (np. https://www.viperprint.pl/produkt/UL210). Jest to jeden z najtańszych sposobów, by o naszej szkole dowiedziało się szerokie grono odbiorców. Co zrobić, by ten fragmenty papieru nie wylądował od razu w koszu? Sprawmy, by nasza ulotka była wyjątkowa. Niech uczniowie stworzą dla niej treść i grafiki. Nic tak nie rozczula rodzicielskiego serca, jak widok małych obrazków namalowanych przez malucha. Redakcję treści możemy powierzyć starszym żakom, którzy w ten sposób rozwiną umiejętności językowe. Ulotka stworzona przez uczniów to jasny sygnał dla rodziców-w naszej szkole najważniejsi są uczniowie, to oni tworzą to miejsce.
  • Świetnym pomysłem na promocję szkoły jest stworzenie wyjątkowego i kreatywnego folderu reklamowego. Taki folder jest obszerniejszą wersją tradycyjnej, jednostronicowej ulotki, więc możemy przedstawić w nim zarówno historię szkoły, założenia naszej placówki, a także pochwalić się osiągnięciami. Doskonale sprawdzi się także solidny baner, np. taki: https://www.viperprint.pl/produkt/DWF28?oczko-50-cm=tak&zawijany=tak

Technologia w służbie reklamy

Dziś niemal wszystkie szkoły posiadają własną stronę internetową, konta na portalach społecznościowych. Wykorzystajmy te miejsca, by wypromować naszą szkołę.

Po pierwsze umieszczajmy na naszych fanpage’ach twórczość naszych uczniów-to ona najlepiej ukazuje możliwości szkoły. Nie zapomnijmy o wszelkich ogłoszeniach o konkursach, akcjach charytatywnych i wyjściach do instytucji kultury-pochwalmy się, że nasza placówka bierze aktywny udział w wielu wydarzeniach. Takie treści powinny pojawiać się cyklicznie, np. co najmniej raz w tygodniu, wtedy odwiedzający nas rodzice na bieżąco otrzymują informacje o działalności szkoły.

Następnie warto pomyśleć o filmie promującym naszą szkołę. I tu znów oddajmy pole naszym podopiecznym. Klasy starsze mogą stworzyć scenariusz, niech młodsi uczniowie pobawią się ze scenografią, a uzdolnieni technicznie żacy mogą zmontować nasz film. Co ważne, pamiętajmy, aby taki film był uzupełnieniem folderu promocyjnego, a nie jego powieleniem. Pobawmy się konwencją, dziś kreatywność to jedna z cech, na którą zwracają uwagę rodzice, jak i uczniowie przy wyborze nowej szkoły.

Bez względu na to, czy wybierzemy formę papierową (ulotkę, folder) czy współczesne zdobycze techniki, pamiętajmy, by zadbać o rzetelność informacji, a także o estetykę materiałów reklamowych. Nasi rodzice są niezwykle spostrzegawczy, więc z pewnością zwrócą uwagę na literówkę czy złej jakości grafiki. Powinniśmy unikać błędów, by zjednać sobie sympatię uczniów i ich rodziców.

źródło: artykuł partnera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button