reklama
BiznesSilesia Flesz najnowsze informacje

PGG rozdała 125 mln, twierdzą sprzedawcy węgla

reklama

Sprzedawcy węgla nie po raz pierwszy krytykują działania PGG. Tym razem oburzył ich fakt, że potentat górniczy sprzedawał węgiel i dawał kupony rabatowe. To w ich przekonaniu oznacza, że PGG rozdała 125 mln złotych. Oto protest, jaki Polska Izba Gospodarcza Sprzedawców Węgla opublikowała w piątek 19 stycznia.

Zdaniem PIGSW, kupony rabatowe na węgiel to przedwyborcza akcja. – Polska Grupa Górnicza z premedytacją zakłóca rynek węgla, a przy okazji naraża się na miliardowe straty i pozwy o odszkodowania od pokrzywdzonych przedsiębiorców – czytamy w komunikacie, jaki podpisał Łukasz Horbacz, prezes zarządu Polskiej Izby Gospodarczej Sprzedawców Węgla.

Co w ostatnim czasie jest wynikiem takiej popularności węgla oferowanego w sklepie PGG – pyta retorycznie Horbacz.  – Odpowiedź jest prosta – cena. Nie jest to cena byle jaka, bo najniższa.

O promocji na węgiel pisaliśmy w grudniu

reklama

Zarzuty PIGSW wobec PGG

I przytacza dane: Jak wynika z dostępnych danych PGG w ostatnich miesiącach 2023 roku sprzedawała węgiel opałowy w cenach 350-1000 zł brutto/t taniej niż wolnorynkowa konkurencja. I to nie ważne czy porównamy ofertę PGG do oferty innych krajowych producentów, importerów czy składów opału. W ramach uruchomionej pod koniec września promocji „Aktywny Klient 2023” osoby, które dokonały zakupu w sklepie internetowym PGG w okresie od 1 września 2022 r. do 31 sierpnia 2023 r. i odebrały zamówiony towar, otrzymały od PGG Kupon Rabatowy na kolejne zamówienie wiosną 2024 roku. Tym samym cena węgla nabywanego w ten sposób zostanie obniżona nawet o 250 złotych na tonie. 

Po pierwsze, rozdawane kupony rabatowe nie wymagały od klienta zupełnie nic, otrzymały je wszystkie osoby, które już dokonały zakupu w sklepie internetowym w przeszłości. Po drugie, ok. 500 tys. ton węgla opałowego – czyli szacowana ilość węgla opałowego dla gospodarstw domowych, którą PGG zaoferuje wiosną 2024 r. w sklepie internetowym – pomnożone przez wartość kuponu rabatowego, który będzie do wykorzystania w tym czasie – może się okazać, że wspomniana akcja promocyjna będzie kosztować Spółkę nawet 125 milionów złotych. 

PGG rozdała 125 mln zł, a szuka oszczędności

PIGSW pyta na koniec: Dlaczego Spółka, której brakuje 5 miliardów złotych w budżecie nie szuka oszczędności, a pozbawia się dodatkowo 125 mln zł? Dlaczego PGG utrzymywała absurdalnie niskie i nierynkowe ceny węgla w sklepie internetowym i tym samym sprzedawała węgiel z ogromną stratą (średnio 534,16 zł netto/t)? Dlaczego Spółka wprowadza nowe akcje promocyjne, które pogłębiają jej (już i tak ogromną) stratę?

Wideo. Najnowsze informacje z regionu

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button