reklama
Kategorie

Rozwiązania dla retail i eCommerce w czasach pandemii

reklama

Pandemia COVID-19 pokazała, że globalny łańcuch dostaw jest niezwykle wrażliwy na wszelkiego rodzaju zakłócenia. Ze względu na braki w towarze i terminowości przesyłek, wielu Klientów na całym świecie poważnie zaczęło zastanawiać się nad funkcjonalnością obecnych rozwiązań w branży logistycznej. Firmy, które odpowiednio szybko zareagowały na dynamicznie zmieniające się realia rynkowe, odniosły ogromny sukces i zostawiły w tyle całą konkurencję. Poniżej przedstawiamy narzędzia, dzięki którym udało się to osiągnąć.

Nie da się ukryć, że ostatnie półtorej roku było niezwykle ciężkie nie tylko dla szarych obywateli, ale również (a może i zwłaszcza) dla przedsiębiorców. Ciągłe obostrzenia i lockdowny wprowadziły powszechny zamęt w szeregach nawet największych firm na świecie. Jak się okazuje, nawet w czasach recesji można jednak znacząco rozwinąć swój biznes, ale wymaga to odpowiedniego przygotowania i precyzyjnych narzędzi.

Najlepszymi przykładami są branże retail i eCommerce, które dość szybko odpowiedziały na zwiększone zapotrzebowanie swoich Klientów. W arsenale rozwiązań użytych przez wielkie centra logistyczne pierwsze skrzypce grały przede wszystkim systemy WMS, czyli Warehouse Management Systems. Jest to profesjonalne oprogramowanie służące do zarządzania wszystkimi operacjami wykonywanymi wewnątrz magazynu – przyjęcie towaru, składowanie oraz wysyłka na zewnątrz. Najlepsze systemy WMS mogą również zostać rozszerzone o szereg innych udogodnień, które znacząco wpływają na sprawne prowadzenie procesów magazynowych (m.in. integracja systemu WMS z systemami firm kurierskich, czy różnorodne metody i strategia kompletacji towaru w magazynie, takie jak na przykład voice picking- kompletacja głosowa, czy kompletacja w oparciu o kody kreskowe). Dzięki systemowi WMS przedsiębiorcy są w stanie znacząco przyspieszyć swoje operacje, jak również zmniejszyć ich koszty.

reklama

Zarządzanie samymi sklepami również doczekało się świetnych rozwiązań, które poprawiły ogólną wydajność POS-ów.  Mowa tutaj o ciągle rozwijającej się idei zarządzania kategorią, pozwalającej na dokładne planowanie i wykonanie strategii przeznaczonych dla sklepów. Dzięki Blue Yonder Category Management menadżerowie mogą bez najmniejszych problemów dzielić swoje POS-y na klastry, a następnie optymalizować listy asortymentowe, tworzyć zaawansowane planogramy lub plany sklepowe, a także wdrażać floorplany przygotowane konkretnie pod dany POS. Co możemy zyskać na wdrożeniu takiego rozwiązania? Przede wszystkim wyższą sprzedaż i zmniejszenie kosztów operacyjnych, przy jednocześnie rosnącej satysfakcji samego Klienta, co w dzisiejszych czasach jest kluczowe dla każdej marki.

Artykuł sponsorowany

źródło: materiał partnera

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button