reklama
Artykuł Partnerski

System do rekrutacji – czy to rozwiązanie, które pozwala spersonalizować proces pozyskiwania pracownika?

reklama

Aplikacje do rekrutacji online to przyszłość w branży naborów. To uniwersalne, cenione oprogramowanie, które w dużej mierze automatyzuje proces poszukiwań pracownika. Czy dzięki narzędziom tego typu można też modyfikować poszczególne etapy rekrutacji?

 

Czym wyróżnia się dobry system do zarządzania rekrutacjami?

reklama

Przede wszystkim uniwersalnością. To software, z którego można skorzystać zawsze i wszędzie. Wystarczy dostęp do internetu. Wszystko bez pobierania dodatkowych, zajmujących parę GB, aplikacji, czy obaw o to, czy w tym samym czasie z narzędzia może korzystać kilku różnych użytkowników.

 

Bezpieczeństwo przechowywanych danych to uniwersalny system do rekrutacji. RODO nie daje tu zbyt szerokiego pola do interpretacji. Wybierając oprogramowanie rekrutacyjne, upewnijmy się, czy gromadzone informacje są:

  • przechowywane na odpowiednio zabezpieczonym serwerze,
  • możliwe do zanonimizowania.

Warto też zwrócić dużą uwagę na zarządzanie zgodami. Rekrutacja elektroniczna wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Zgodnie z literą prawa, zgoda na zarządzanie danymi jest udzielana na określony czas, który zwykle związany jest z prowadzonym postępowaniem.

Co zrobić, jeśli możemy zaoferować etat tylko jednej osobie, a w naborze dział HR wyłonił dwóch świetnych kandydatów? Właśnie w takiej sytuacji przyda nam się system do rekrutacji, który obsługuje zarządzanie zgodami. Przed wygaśnięciem zgody oprogramowanie przypomni o tym, że trzeba ją odnowić. Wystarczy tylko automatycznie wysłać odpowiednią prośbę do kandydata, by wciąż móc przechowywać jego dane w systemie.

 

Personalizowanie rekrutacji przez system — co trzeba wiedzieć?

Różne firmy stawiają na zupełnie inne rozwiązania w procesie pozyskiwania pracowników. Działalności, które mają duży, rozbudowany dział HR, oczekują zupełnie innych funkcjonalności, niż niewielkie, zatrudniające kilkanaście osób biznesy, czy agencje rekruterskie, które wyspecjalizowały się w poszukiwaniu pracowników z konkretnych segmentów rynku, np. tokarzy, informatyków, czy zawodowych kierowców z prawem jazdy kategorii C.

Nowoczesne oprogramowanie rekrutacyjne musi być w stanie sprostać tym wszystkim użytkownikom. Narzędzia takie, jak ElevatoSoftware, kładą więc odpowiednio duży nacisk na modyfikację procesu, dzielenie go na etapy, czy tworzenie zadań rekrutacyjnych.

Wspólnym mianownikiem, który docenią osoby poszukujące pracowników we wszystkich rodzajach działalności, będzie automatyzacja w zakresie publikacji ogłoszeń o pracę. W Polsce działa wiele różnych serwisów, gdzie można znaleźć pracowników. Dzięki narzędziom ATS nie trzeba ręcznie publikować ogłoszeń na wszystkich tych stronach.

Dzięki software’owi do rekrutacji elektronicznej wystarczy kilka kliknięć myszą, by szybko udostępnić ogłoszenie na takich serwisach, jak:

  • Adzuna,
  • Lento,
  • Nuzle,
  • Jooble,
  • FachPraca,
  • OLX.

W każdym etapie pozyskiwania pracowników warto docenić też rolę social mediów. To ogromna baza fachowców, z której (w przypadku Facebooka) korzysta ponad 70% Polaków. Jeśli możemy użyć mediów społecznościowych, by dotrzeć do szerszego grona odbiorców, to zawsze warto to zrobić.

Gdy mamy już zgromadzone CV kandydatów, na pewno docenimy funkcje, które pomogą nam szybko je kategoryzować. Dobrze byłoby sprawdzić, czy software wspiera m.in.:

  • sprawne wyszukiwanie po notatkach, statusach, ocenach lub tagach,
  • wyszukiwanie Boolean Search,
  • notyfikacje o spotkaniach w formie wiadomości SMS,
  • tryb rekomendacji pracowniczych.

 

Jak jeszcze można spersonalizować proces pozyskiwania pracowników?

Ciekawym rozwiązaniem, na które na pewno zwrócą uwagę duże firmy, będzie możliwość dodania personalizowanego widżetu na podstronę Praca/Kariera. To świetny, uniwersalny sposób, by w serwisie zawsze były dostępne najświeższe dane o trwających rekrutacjach.

Takie rozwiązanie to również dodatkowa oszczędność czasu dla informatyków i redaktorów — Ci nie będą musieli ręcznie wprowadzać ofert na stronę, dzięki czemu będą mogli przeznaczyć swój czas na inne zadania. Dla firm mających nietypowe oczekiwania związane z wyświetlaniem ofert pracy na stronie na pewno kluczowe będzie pytanie, czy system udostępnia API – w takiej sytuacji oferty pracy będą idealnie dostosowane do oczekiwań pracodawcy.

 

Artykuł sponsorowany

źródło: materiał partnera

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button