Artykuł PartnerskiArtykuł Sponsorowany

Wizualizacje produktu 3D

Wizualizacja produktowa to coraz chętniej wybierane przez sprzedawców narzędzie marketingowe, które pozwala pokazać potencjalnym klientom trójwymiarowe zdjęcia wybranych produktów z oferty sklepu.

 

Realistyczny model 3D umieszczony w wirtualnej przestrzeni można dowolnie obracać i oglądać ze wszystkich stron – taki efekt wizualny zdecydowanie zachęca do zakupu. Wizualizacji produktowej poddaje się różnorodne obiekty, zarówno drobne przedmioty codziennego użytku, jak i większe sprzęty, meble, pojazdy, a nawet nieruchomości.

Jak powstają wizualizacje produktu 3D? 

Wizualizacje produktu 3D generowane są komputerowo za pomocą takich programów jak Autodesk 3ds Max, Blender czy SketchUp. Ich obsługą zajmują się graficy specjalizujący się w nowoczesnych formach prezentacji, do jakich należy projektowanie 3D. Zadaniem grafika jest nie tylko tworzenie trójwymiarowych modeli obiektów geometrycznych przy użyciu wspomnianego wcześniej oprogramowania, ale też przygotowywanie od podstaw ich koncepcji, co wymaga ścisłej współpracy ze zleceniodawcą oraz szczegółowej analizy jego potrzeb i oczekiwań. W zależności od wielkości zlecenia oraz stopnia jego trudności, sporządzenie trójwymiarowego obrazu danego obiektu zajmuje średnio od kilku do kilkunastu dni. W pierwszej kolejności grafik przygotowuje odręczne szkice koncepcyjne, następnie je digitalizuje, a na końcu przekazuje gotowy projekt do weryfikacji i w razie potrzeby wprowadza niezbędne poprawki. W teorii wydaje się to dość proste, w praktyce jest bardzo skomplikowane i niezwykle pracochłonne.

Dlaczego warto zainwestować w wizualizacje produktu 3D? 

Wizualizacja produktowa umożliwia ogląd towaru w sklepie internetowym zbliżony do tego, jaki oferuje sklep stacjonarny – dzięki temu klient ma poczucie, że wie, co wybiera i chętniej podejmuje decyzję o zakupie. Choć inwestycja w takie rozwiązanie nie należy do najtańszych, zdecydowanie jest opłacalna. Jeśli ograniczony budżet nie pozwala na wizualizację wszystkich produktów w sklepie, warto poddać jej przynajmniej flagowe towary. Z pewnością przyniesie to wymierne korzyści, wizualizacje produktu 3D zwiększają bowiem jego atrakcyjność w oczach klientów, a to ostatecznie przekłada się na lepsze wyniki sprzedaży i wyższe zyski. Więcej informacji znajdziesz na Seemymodel.com.

źródło: artykuł partnera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button