reklama
BiznesKategoriePodróżeSilesia Flesz najnowsze informacje

15 godzin w pociągu do Zakopanego

reklama

Pociąg do Zakopanego znów pojedzie – od 22 grudnia do końca ferii 2023. Ceny biletów i ekstremalnie długa podróż przez Polskę.

Nowy rozkład na kolei od 11 grudnia 2022 przynosi kilka ważnych zmian. Np. taką, że od 22 grudnia pociągiem  dojedziemy do Zakopanego. Ale znów tylko zimą. Ostatni pociąg dojedzie tu 28 lutego 2023. Tak jest od kilku lat – na ferie zimowe i wakacje linia jest uruchamiana, a wiosną i jesienią toczy się remont.

Jak zapowiadają PKP, w okresie zimowym będą połączenia dalekobieżne do Zakopanego m.in. z Trójmiasta, Szczecina i z Warszawy oraz połączenia regionalne (z Krakowa). Na kolejowej zakopiance dodatkowy dostęp do kolei zapewnią nowe przystanki Rzozów Centrum i Wola Radziszowska Lipki. Na trasie przebudowano już blisko 30 stacji i przystanków.

Uwaga: pasażerowie dojadą do Spyrkówki, czyli tymczasowej stacji w Zakopanem. Ma to związek z przebudową stacji Zakopane.

reklama

Ceny i trasy 

Pociąg do Zakopanego z Krakowa jedzie nieco ponad 3 godziny. Bilet w drugiej klasie (na grudzień) kosztuje 29,40 zł. Gdy remont torów się zakończy, podróż z Krakowa do Zakopanego ma trwać 2 godziny.

Bilet na pociąg do Zakopanego z Warszawy kosztuje od 80 zł w drugiej klasie i 105 zł w pierwszej. Podróż trwa minimum 6 godzin i 20 minut do maksimum 8 godzin (TLK).

Podróż pociągiem w Tatry z Katowic trwa nieco ponad 5 godzin, a pociąg rusza o 3 w nocy. Bilet w drugiej klasie kosztuje 58 zł.

Bilet na pociąg do Zakopanego z Gdańska kosztuje od 98 zł w drugiej klasie, a na podróż trzeba zarezerwować co najmniej 11 – 12 godzin.

Ale już jazda ze Szczecina to prawdziwe wyzwanie: podróż do Zakopanego pociągiem trwa ponad 15 godzin, a bilety kosztują od 98 zł w pierwszej klasie. Pociąg Podhalanin jedzie przez Poznań, Lubliniec, Katowice, Suchą Beskidzką. Omija Kraków.

Inwestycja za ponad miliard

Polskie Linie Kolejowe realizują prace w ramach projektu pn.: „Prace na liniach nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”, wartego ponad 1 mld zł netto. Prace powodują, że na okres pozasezonowy, ruch na linii jest wstrzymywany. Modernizację kolejowej zakopianki dofinansował Fundusz Spójności UE.

Nowy rozkład na kolei od 11 grudnia

Wraca pociąg do Wisły! Ceny biletów

 

 

 

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button