Kategorie

Jak zaprojektować logo firmy? Wykorzystaj te 3 wskazówki!

Logo firmy to jej szczególny znak rozpoznawczy. Twój biznes powinien wyróżniać się na tle konkurencji nie tylko ofertą produktową, ale identyfikacją wizualną. Odpowiednio zaprojektowane logo pomoże Twojej firmie zbudować pozytywny wizerunek, który ma ogromny wpływ na sprzedaż oraz zyski. Tylko jak to zrobić? 3 cenne wskazówki znajdziesz w tym artykule!

Logo firmy, czyli symbol ma znaczenie

Firmowe logo to znak, o który musisz zadbać, jeśli chcesz, aby Twój biznes stał się rozpoznawalny. Wyobraź sobie sytuację, w której klient stoi przed półką z takimi samymi produktami. Ich opakowania są praktycznie takie same – wyróżnikiem jest tylko logo. Jak myślisz, który produkt wybiorą klienci? Ten, który będzie miał logo najbardziej do nich przemawiające. Właśnie dlatego symbol ma ogromne znaczenie dla Twojego biznesu. Wpływa on na rozpoznawalność firmy oraz sprzedaż.

 

Ten artykuł może Cię zainteresować: Co to jest logo i z czego się składa?

Jak zaprojektować logo firmy? Oto 3 wskazówek!

Symbol, jakim będzie posługiwać się Twoja firma, musi trafiać do grupy docelowej. Ponadto powinien być zgodny z Twoim biznesem, jego celami oraz rynkiem, na którym działa. Potrzebujesz więc logo firmy, które będzie skuteczne na wielu płaszczyznach. Zwróć zatem uwagę, aby podczas projektowania symbolu wykorzystać tych kilka cennych wskazówek, jakie stosuje m.in. studio graficzne GoodProject.

Zadbaj o indywidualny projekt

Powróć na chwilę do sytuacji omawianej wyżej. Logo firmy, jakie zobaczą klienci na produktach, powinno być oparte na indywidualnym projekcie. Inaczej odbiorcy stwierdzą, że ta sama firma oferuje wiele podobnych produktów. Dlaczego? Ponieważ różnice między symbolami będą niewielkie. Klientom ciężko będzie rozpoznać, że to różne firmy są odpowiedzialne za te produkty. Dlatego zadbaj o indywidualny projekt logo. Tylko wtedy możesz mieć pewność, że konkurencja nie będzie posługiwała się takim samym lub zbliżonym symbolem. Wyraźnie zaznaczysz swoją obecność na rynku, jednocześnie zdobywając przewagę nad konkurencją.

Pamiętaj o prostocie

Logo, jakim będzie posługiwać się Twój biznes powinno być lekkie i proste w odbiorze. Nie stosuj zatem żadnych skomplikowanych efektów, kształtów oraz fontów. Inaczej możesz sprawić, że logo nie będzie zrozumiałe, a tym samym niemożliwe do zapamiętania. Przez to nie zbudujesz pozytywnego wizerunku. Proste i jasne komunikaty są znacznie lepsze. Szybciej zapadają w pamięć klientów, którzy stoją przed wyborem firmy i oferowanych przez nią produktów lub usług.

Postaw na uniwersalność

Logo firmy powinno być przemyślane pod każdym względem, również jego wykorzystania. Najczęściej będzie ono stosowane w mediach cyfrowych – internet jest głównym miejscem, gdzie biznes prowadzi komunikację z klientami. Pamiętaj jednak, że symbol możesz wykorzystywać w różnych rozmiarach, zarówno w sieci, jak i podczas wydruku. Logo musi za każdym razem prezentować się nienagannie. Świadczy to o profesjonalizmie Twojej firmy.

 

Przeczytaj także: Jak zrobić dobre logo firmy

Podsumowanie

Projektowanie logo firmy umożliwi Twojemu biznesowi stworzenie atrakcyjnego symbolu. Będzie on pracować na rzecz budowania wizerunku, zwiększania sprzedaży oraz zysków. Efektywne logo to takie, które będzie przede wszystkim niepowtarzalne. Wyróżni ono Twój biznes spośród konkurencji. Pamiętaj, aby logo było również proste (zrozumiałe), a także uniwersalne.

 

Artykuł sponsorowany

źródło: materiał partnera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button