reklama
Artykuł SponsorowanyKultura i rozrywka

Kablówka czy tradycyjny operator? Od kogo zamówić internet?

reklama

Internet na dobre stał się elementem, bez którego trudno wyobrazić sobie dziś naszą codzienność. Prawdziwą rewolucję przeszedł też sposób dostarczania go do klienta ostatecznego. Jeszcze przed dekadą firm oferujących internet stacjonarny do domu czy biura było relatywnie niewiele. Dziś jest ich zdecydowanie więcej, co z kolei przekłada się na większe dylematy klientów.

 

Odbiorcy internetu nie muszą się bowiem ograniczać wyłącznie do tego, co proponują im standardowi dostawcy usług sieciowych. W niedalekiej przeszłości, zamawiając internet, można było liczyć na niewielką liczbę firm, a dodatkowym ograniczeniem była kwestia własności poszczególnych łączy poprowadzonych do lokali. Dziś te są współdzielone, co powoduje, że w danej lokalizacji, np. w zdominowanym przez jednego operatora bloku, można uruchomić internet od jego konkurencji. Dzięki temu odbiorca ma szansę na niższą cenę usługi.

Internet od kablówki czy operatora?

Jeśli spojrzeć na aktualny ranking dostawców internetu opracowany przez porównywarkę PanWybierak – https://panwybierak.pl/blog/internet-stacjonarny-ranking-oferta-firm/ – zauważyć można duże zróżnicowanie firm zapewniających poszczególne usługi. Z jednej strony to typowi dostawcy telekomunikacyjni tacy jak Orange. Z drugiej, nie brak znanych w konkretnych regionach kablówek. Coraz więcej jest też ofert pochodzących od marek zapewniających dotychczas tylko i wyłącznie internet mobilny i usługi sieciowe.

reklama

Internet zapewniony przez konkretnego operatora skupiającego się wyłącznie na dostępie do sieci ma swoje niewątpliwie korzyści. W takim wariancie klient płaci za precyzyjnie określoną usługę sieciową, a sama cena najczęściej nie jest wygórowana. Decydując się na internet od kablówki, musi mieć świadomość, że najlepsze pakiety cenowe przewidziane są wyłącznie dla klientów, którzy je łączą z inną propozycją – na przykład telewizją. To niezłe rozwiązanie dla osób, którym szczególnie zależy na maksymalizacji usług przy zminimalizowaniu wydatków.

Internet stacjonarny od operatora komórkowego

Relatywnie nowym trendem na rynku jest włączenie się do gry o klienta znanych dotychczas wyłącznie ofert telefonii komórkowej. Korzystają one z mocy swojego marketingu, czyli rozpoznawalności i zazwyczaj dobrej ocenie usług.

To, jak ważna jest długotrwała budowa marki, pokazuje przykład jednego z operatorów komórkowych, który – po przejęciu sieci kablowej – intensywnie angażuje się w rozwój Internetu stacjonarnego dostarczanego m.in. w oparciu o infrastrukturę dostawcy. W ten sposób łatwiej jest dotrzeć do świadomości konsumentów. Jak pokazują badania branżowe, aż 70% obecnych klientów największych marek na rynku, skłonnych jest przenieść się właśnie do operatorów komórkowych ze względu na wysoką ocenę jakości ich usług czas dostarczania internetu.

źródło: artykuł partnera

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button