Przebudowa DK44 odkorkuje Bieruń
Podpisano list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie dobudowy drugiego pasa ruchu na drodze krajowej nr 44 w Bieruniu. List intencyjny podpisali Marszałek Województwa Śląskiego Wojciech Saługa, prezydent Tychów Andrzej Dziuba oraz Bernard Bednorz, starosta bieruńsko-lędziński i burmistrz Bierunia – Krystian Grzesica.
To mały fragment drogi, który może rozwiązać wiele problemów. Mamy dobre połączenia w regionie na linii północ-południe, ale widać jeszcze braki na relacji wschód-zachód i przebudowa tego odcinka może poprawić komunikację, dlatego powinniśmy działać wspólnie, żeby ta droga znalazła się wśród inwestycji priorytetowych państwa – mówił marszałek Wojciech Saługa.
Projekt przebudowy drogi krajowej nr 44 na odcinku od ul. Wylotowej do ul. Warszawskiej, ma polegać na dobudowie drugiej jezdni i wpisuje się w Strategię Rozwoju Sytemu Transportu Województwa Śląskiego. Dla realizacji Strategii wskazano listę dużych przedsięwzięć infrastrukturalnych i organizacyjnych, które mogą przyczynić się do osiągania strategicznych celów rozwoju systemu transportu w województwie. Mają one istotne znaczenie dla kształtowania procesów rozwoju regionu, a ich realizacja powinna opierać się m.in. na współpracy wewnątrz i międzyregionalnej. Projektowana obwodnica Bierunia w ciągu drogi krajowej nr 44 łączy ją z projektowaną drogą ekspresową S1. Proponowany odcinek drogi, na którym powinna powstać druga jezdnia to 2,1 km.
Ta droga na odcinku od Mikołowa do przyszłego węzła drogi ekspresowej S1 ma na całym odcinku jeden pas. Tu najczęściej się korkuje, jesteśmy na etapie decyzji środowiskowych i pozwolenia na budowę S1 i teraz jest jedyna okazja, żeby przy tej dużej inwestycji dobudować brakujący fragment drogi krajowej. To rozwiąże nasze dotychczasowe problemy komunikacyjne – przekonywał Bernard Bednorz, starosta bieruńsko-lędziński.
Warto przypomnieć, że projekt pn. „Przebudowa DK44 w relacji Gliwice-Oświęcim, na odcinku od skrzyżowania z DW928 w Mikołowie przez miasto Tychy do planowanego skrzyżowania z S1 w Bieruniu” znajduje się w Mandacie Negocjacyjnym do Kontraktu Terytorialnego w propozycjach projektów w ramach realizacji Strategii dla Rozwoju Polski Południowej do roku 2020. Koszt inwestycji szacowany w Mandacie Negocjacyjnym to 400 mln zł.
(źr: Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego)