Artykuł PartnerskiArtykuł Sponsorowany

UX – czy warto w niego inwestować?

UX, czyli User Experience to jeden z tych aspektów związanych z marketingiem internetowym, który zyskuje w ostatnich latach na popularności wśród właścicieli sklepów internetowych.

 

Jeszcze do niedawna w budżetach przeznaczonych na e-commerce skupiano się tylko na płatnych kampaniach, pozycjonowaniu czy ogromnych bannerach z promocjami. Obecnie doświadczenie użytkownika w kontakcie z naszym sklepem internetowym zyskało na wadze, ponieważ dostrzeżono, że ma ono wpływ na konwersję. W Naszym krótkim tekście opowiemy, czym jest UX i dlaczego warto w niego inwestować.

Dlaczego UX jest taki ważny?

Czy UX to tylko kolejny modny slogan, który ostatecznie nie przekłada się na wzrost sprzedaży? Nic bardziej mylnego. Doświadczenie użytkownika na stronie internetowej i zadowolenie z jej funkcjonowania ma obecnie ogromny wpływ na to, czy dokona on zakupu lub wykona inną akcję, na której nam zależy. Dobrze zaprojektowana witryna przyciąga klienta na dłużej, dając mu to, czego oczekuje, czyli wiedzę lub konkretny produkt. Jeśli zadbamy o odpowiedni układ i witryny oraz intuicyjną nawigację, a także szybkie działania strony, to znacząco zwiększamy swoją szansą na konwersję. Negatywne doświadczenie na naszej witrynie w postaci pojawiania się spamerskich okienek lub niedopasowanie treści do urządzeń mobilnych może sprawić, że użytkownik szybko opuści nasz sklep, nawet jeśli oferta w nim zawarta będzie atrakcyjna cenowo.

Jakie są najczęstsze błędy, z jakimi mamy do czynienia na stronach internetowych. Bardzo często są to duże ilości pop upów, które utrudniają nawigację na stronie, a także nie działające przyciski. Problemem jest również nieprzemyślana struktura i nawigacja, w której użytkownik się po prostu gubi. Klient zniechęci się również do naszej strony, jeśli będzie się ona długa ładować lub nie będzie mobile friendly. Aby dowiedzieć się jakie są najczęstsze błędy UX odwiedź bloga Conversion i przeczytaj już teraz! Jeśli chciałbyś popracować na UX-em swoje strony, to skorzystaj z pomocy specjalistów z Conversion, którzy dzięki profesjonalnemu audytowi pomogą Ci poprawić doświadczenie użytkowników na Twojej stronie, a tym samym doprowadzą do wzrostu konwersji.

Czy warto inwestować w pracę na poprawą UX?

Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista. Nawet jeśli klient trafi na naszą stronę z wyników płatnych lub organicznych, ale nie będzie w stanie dokonać zakupu lub będzie on dla niego mozolny, to ostatecznie nie osiągniemy swojego efektu. Z tego powodu warto zrobić wszystko, by użytkownik był w pełni zadowolony z tego, jak zaprojektowana jest nasza witryna.

Warto w tym miejscu podkreślić, że odpowiedni UX ma również wpływ na współczynnik odrzuceń, który równie pośrednio związany jest z oceną strony przez wyszukiwarkę Google. Jeśli więc zależy nam również na wynikach organicznych, to warto połączyć działania SEO z audytem UX, dzięki czemu osiągniemy jeszcze lepszy efekty.

Czym różni się  UX do UI

Oba pojęcia często występują wspólnie, jednak z całą pewnością nie są synonimami. UI rozwiniemy jak User Interface. Obie specjalizacje są oczywiście ze sobą nierozerwalnie związane i często profesjonalne agencje posiadają w swoich zespołach specjalistów z obu dziedzin.

UX będzie związany z ogólnym doświadczeniem użytkownika podczas korzystania ze strony lub produktu. Z perspektywy UX strona ma dawać zadowolenie użytkownikowi poprzez prostotę obsługi. UX designer będzie starał się zbadać potrzeby użytkowników i dostosować do nich stronę. Będzie on dostarczał ogólnych wytycznych o samym działaniu strony, ułożeniu poszczególnych elementów, a także o jej strukturze.

Zadaniem UI designera będzie nadanie takiemu projektowi odpowiedniego wyglądu. Chodzi tu więc o dobranie właściwej kolorystyki, czcionki czy grafik, aby tworzyły funkcjonalną i estetyczną całość. Można więc powiedzieć, że UI designer to grafik, który wdraża zalecenia UX na stronie internetowej.

UX i UI designer w trakcie pracy nad stroną będą się wielokrotnie konsultować aż do uzyskania najlepszych efektów. Często w procesie optymalizacji i konsultacji bierze udział znacznie więcej osób z działu marketingu i SEO.

źródło: artykuł partnera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button