reklama
Kategorie

Bielsko-Biała: Pomóż sobie i innym – zgłoś awarię oświetlenia ulicznego

O zgłaszanie awarii ulicznego oświetlenia w mieście apeluje Wydział Gospodarki Miejskiej Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej. Jak mówią jego pracownicy z Zespołu ds. Oświetlenia Miasta, to da mieszkańcom pewność, że awaria zostanie usunięta i nastąpi to niezwłocznie. Wszystkie zgłoszenia o awariach są realizowane na bieżąco.

Zimowa nuda? Nie z TVS! Sprawdź nasze serialowe HITY!

Kwestia oświetlenia ulicznego w mieście to temat bardzo ważny, bo mający bezpośredni wpływ na poziom bezpieczeństwa pieszych i kierowców poruszających się po chodnikach i ulicach w Bielsku-Białej. W całym mieście znajduje się około 19.000 latarni. Własnością miasta jest tylko około 5.200 z nich. Natomiast jeszcze mniej jest przez miasto serwisowanych, bo tylko około 2.700. Ich naprawą zajmuje się firma wyłoniona w przetargu. Pozostałe latarnie, czyli około 70 procent, to własność firmy TAURON Nowe Technologie S.A., która jest również odpowiedzialna za ich naprawę. Zgodnie z umową podpisaną z miastem, TAURON od chwili zgłoszenia awarii do jej usunięcia ma 10 dni roboczych, natomiast firma naprawiająca oświetlenie miejskie – 2 dni, także robocze. Jeśli terminy nie zostaną dotrzymane, wykonawca napraw płaci miastu kary umowne, co miało miejsce np. w ubiegłym roku. Trzeba podkreślić, że gminne oświetlenie jest oświetleniem nowym, a przez to w dużej mierze mało awaryjnym.

Największy problem tkwi jednak w lokalizowaniu ewentualnych awarii opraw. Stąd apel Wydziału Gospodarki Miejskiej do mieszkańców: Pomóżmy sobie i zgłaszajmy awarie z naszego otoczenia. Sposobów na zgłoszenie jest kilka. Mieszkańcy mogą skorzystać z serwisu ZgłoszeniaBB, gdzie jest specjalna funkcja do awizowania awarii oświetlenia ulicznego, można również zadzwonić do Zespołu ds. Oświetlenia Miasta w Wydziale Gospodarki Miejskiej pod nr tel. 33 4971702 lub wysłać wiadomość e-mail na adres oswietlenie@um.bielsko.pl.

reklama

Tylko w ubiegłym roku do miasta spłynęło prawie pół tysiąca zgłoszeń od mieszkańców w sprawie awarii ulicznego oświetlenia, na które niezwłocznie reagowano.
Warto dodać, że usuwanie awarii jest też na bieżąco monitorowane. Wydział Gospodarki Miejskiej wykonuje raporty z jego realizacji. Pracownicy wydziału nie są natomiast w stanie codziennie sprawdzić, czy oświetlenie w całym mieście działa. To jest fizycznie niemożliwe. I tu właśnie mogą pomóc mieszkańcy, zgłaszając awarie do urzędu.

W ostatnim czasie do prezydenta miasta Jarosława Klimaszewskiego wpłynęła interpelacja miejskich radnych w sprawie stanu oświetlenia ulic w Bielsku-Białej. Pod dokumentem podpisali się radni Klubu Radnych Wspólnie dla Bielska-Białej – Roman Matyja, Karol Markowski i Maksymilian Pryga.
Jak czytamy w dokumencie, jego przesłanie poprzedziło sprawdzenie przez radnych stanu oświetlenia ulic w mieście. W efekcie zaobserwowali oni, że na ponad 130 ulicach nie świeciło 276 lamp – znaczna większość z nich jest własnością TAURON Nowe Technologie S.A.

Rocznie bielski samorząd na oświetlenie miasta – energię, dystrybucję i eksploatację – wydaje 9 mln zł.

źródło: UM Bielsko-Biała

PRZECZYTAJ KONIECZNIE

Czeszka z COVID-19 w raciborskim szpitalu. O przyjęcie pacjentki poprosiła czeska ambasada

Lekarze z Gliwic uratowali skalp kobiecie, której włosy wciągnęła składarko-sklejarka [WIDEO]

ZTM likwiduje Punkty Obsługi Pasażera. To początek końca karty ŚKUP w obecnym kształcie

reklama

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button